Teknoloji

iPhone 14 Pro serisi Apple’ı gülümsetmeye devam ediyor

Counterpoint Research’ün raporuna göre Apple, 2022 yılında küresel akıllı telefon satışlarından aldığı kar payında yeni bir zirveye ulaştı. Yıl boyunca faaliyet karının %85’ini, faaliyet gelirinin ise %48’ini akıllı telefon satışlarından elde eden teknoloji devi, kutlama yapıyor. 15. yılında iPhone’un yeni zirvesi.

Counterpoint Research’e göre, küresel akıllı telefon pazarı 2022’nin dördüncü çeyreğinde önemli bir düşüş yaşadı ve bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %18 düşüşle 304 milyon sevkiyata ulaştı. 2022 yılının tamamında sevkiyatlar %12 düşerek 1,2 milyar adede ulaşarak 2013’ten bu yana en düşük seviye oldu. Küresel akıllı telefon geliri de %9 düşerek 2017’den bu yana en düşük seviye olan 409 milyar dolara geriledi.

Ancak iPhone 14 serisinin piyasaya sürülmesiyle Apple, pazarda bir atılım yaşadı. 2022’nin 4. çeyreğinde en iyi akıllı telefon oyuncusu olarak Samsung’un yerini aldı.

Apple’ın performansı hakkında yorum yapan Araştırma Müdürü Jeff Fieldhack Üretim konularını yetkin bir şekilde yöneten Apple, ekonomik ve jeopolitik çalkantılarla gölgelenen bir yılı diğer tüm büyük akıllı telefon oyuncularından daha iyi atlattı. iPhone Pro serisi iyi performans göstermeye devam etti ve Pro serisi üretimde değerli bir yere sahip olan Zhengzhou fabrikasında COVID-19 salgınının neden olduğu üretim sorunları olmasaydı iPhone sevkiyatlarındaki payı daha da yüksek olabilirdi. . Sonuç olarak bazı Pro serisi telefonlar ocak ayına ertelendi.” dedim.

Kasım ayında Apple, Çin’in Zhengzhou eyaletindeki “iPhone şehrinde” COVID-19 ile ilgili kısıtlamalar 2022’nin sonuna kadar devam ettiğinden, amiral gemisi iPhone 14 Pro serisinin arzının yetersiz olduğuna dair bir uyarı yayınladı. maker yüksek marjlı kârını korumayı başardı.

Apple’ın başarısının ana pazarı olan premium segmentin yılın ekonomik ve jeopolitik belirsizliklerinden daha az etkilenmesinden kaynaklandığı söylenebilir. Akıllı telefon kullanıcılarının daha uzun ömürlü premium cihazları tercih etmesi, Apple’ın yüksek kaliteli ürünler üretme konusundaki prestijiyle de örtüşüyor. Bu eğilim, Apple’ın akıllı telefon pazarındaki performansını daha da iyileştirdi ve şirketin 2022’de nakliye, gelir ve faaliyet kârında şimdiye kadarki en yüksek payına ulaşmasını sağladı.

Ayrıca Counterpoint Research, küresel akıllı telefon pazarının, bir toparlanmanın başlaması beklenmeden önce 2023’ün ilk yarısının sonuna kadar baskı altında kalacağını tahmin ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu