Ekonomi

Türk baklavası, Nadir Güllü ile ilk kez Tokyo’da

Türkiye’nin klasik lezzeti, Japonya’ya açılıyor

Mevsiminde, itinayla toplanmış gereçler ile süslenmiş, çıtır çıtır klasik Türk baklavasına kim hayır diyebilir? Pekala, ya Tokyolular? Onların da bu eşsiz lezzete hayran kalacağından kuşkumuz yok.

“Nadir Güllü”, Türkiye’nin lider markalarından Karaköy Güllüoğlu çatısı altında, Asya’daki birinci mağazasını Tokyo’da açtı. Antep fıstığı ve ceviz üzere klasik lezzetleri, Osmanlı’dan kalma el personelliği ve reçeteler ile harmanlayan Ender Güllü, Türk baklavasını Japonya ile tanıştırıyor.

Geleneksel baklavanın en güzel örneklerini sunmaya devam eden Az Güllü, artık de farklı kültürlere mesken sahipliği yapan Japonya’da.

Geleneksel Türk baklavasını Asya’ya taşıyan Karaköy Güllüoğlu, konsoloslukta ismine düzenlenen resepsiyonun akabinde, Japonya’nın ikonikleşmiş, asırlık AVM’lerinden Matsuya Ginza’da açılış lansmanı yaptı.

Yaklaşık 200 yıllık deneyimi ve üstün kalite anlayışıyla hizmet veren Karaköy Güllüoğlu, 1843’ten bugüne uzanan esaslı geleneğini, her devir yenilenerek müdafaayı sürdürüyor. Japon damak tadına uygun olarak itinayla seçilmiş bir küme baklavayı, Tokyo’daki çeşitli pop-up etkinliklerde sunan marka, Asya pazarındaki varlığının yıl dönümünü birinci mağazasında hizmet vererek kutluyor.

Türk baklavası dünyaya açılıyor

Tokyo’da, kendi ismiyle yer almanın ve Türk baklavası ile memleketler arası platforma adım atmanın, Güllü ailesi için büyük bir gurur olduğunun altını çizen Karaköy Güllüoğlu İdare Heyeti Lideri Ender Güllü, heyecanını şu sözlerle anlattı: “Bizim baklava ile olan hikayemiz, 1800’lü yıllara dayanıyor. Baklavanın İstanbul’daki ilk adresi olarak başlayan yolculuğumuzun, bugün dünyaya açılıyor olması, bizi fazlasıyla heyecanlandırıyor. 5 kuşaktır devam eden bu geleneği, kuşaklar boyu sürdürmek ve Türk baklavasını dünyanın her yerinde duyurmak, en büyük arzum.”

Mimarisinden ambalaj dizaynına, servis tabaklarının ayrıntılarından işçinin üniformasına kadar, tüm ayrıntılar ile yakından ilgilendiklerini söyleyen Karaköy Güllüoğlu Genel Müdürü Murat Güllü, “Geleneksel Türk baklavasını, sınırlarımızın ötesine taşıdığımız için çok mutluyuz. Minimal yaşam tarzını seven Japon halkının alışveriş tercihlerine uygun bir strateji oluşturduk. Ülkemizin geleneksel tatlarının başında gelen baklavayı, sınırlarımızın ötesine taşımayı sürdüreceğiz” açıklamasında bulundu.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu